کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

کار سخت شهرخودرو مقابل شجاعی و رفقا| جنگ کلاسیک در کنار «ایل‌گلی»

  • کد خبر: ۵۴۲۶۸
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کار سخت شهرخودرو مقابل شجاعی و رفقا| جنگ کلاسیک در کنار «ایل‌گلی»
شهرخودرو و تراکتور امروز در‌حالی به رویارویی یکدیگر می‌روند که دیدارهایشان همواره تماشاگرپسند بوده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از روز گذشته با دیدار سایپا و صنعت نفت‌آبادان آغاز شد که امروز از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز، نماینده مشهد باید نهمین نبردش در لیگ پُرپیچ‌و‌خم بیستم را برگزار کند. شهرخودرو و تراکتور درحالی امروز رو‌در‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند که هر ۲ تیم از خوش روزگار صابون برنامه‌ریزی عجیب‌و‌غریب سازمان لیگ و صد‌البته وقفه‌های ناخواسته لیگ بیستم به سبب کرونا و هزار‌و‌یک مشکل دیگر، هنوز به تنشان نخورده و بازی‌هایشان طبق روال معمول برگزار شده است.
 
این در‌حالی است که با نگاهی به جدول آشفته لیگ متوجه می‌شویم که بسیاری از تیم‌ها بازی‌های کمتری دارند و تعویق یکی پس از دیگری رقابت‌ها نظم جدول را به هم ریخته است. نبرد همیشه‌کلاسیک و تماشایی شهرخودرو و تراکتور در طول دوران حضور هم‌زمان این ۲ تیم در لیگ برتر فوتبال، امروز هم باید تکرار شود.

چالش‌های ۲ مربی جوان

مهدی رحمتی و مسعود شجاعی، ۲ سرمربی جوان شهرخودرو و تراکتور، برای نبرد امروز با چالش‌های جدی رو‌به‌رو هستند؛ اما شاید در‌این‌میان مهم‌ترین چالش پیش‌روی آن‌ها افکار عمومی هواداران تیم‌هایشان باشد که از آن‌ها انتظار خروج از بحران و حرکت در مسیر موفقیت را دارند.
 
شهرخودرو لیگ برتر بیستم تا اینجای فصل با سیدمهدی رحمتی، سرمربی جوانش، از ۸ دیدار فقط ۸ امتیاز دشت کرده است و در مکان سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. عنابی‌ها که ۲ فصل رؤیایی را با یحیی گل‌محمدی و مجتبی سرآسیایی سپری کردند، حالا نمی‌توانند روز‌های بحرانی خودساخته باشگاهشان را ببینند؛ روز‌هایی که شاید از پس انتخاب‌های غلط و خرید‌های شائبه‌انگیز ابتدای فصل رقم خورده و حالا تمام شهر مشهد پشت تیم شهرشان هستند تا بلکه با تکیه بر همین جوان‌ها بتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد.
 
اما در سوی مقابل وضعیت برای مسعود شجاعی، سرمربی موقت تراکتور، نیز چندان مساعد نیست. شکست هفته گذشته تبریزی‌ها مقابل نفت‌آبادان بعد از برتری روحیه‌بخش هفته هفتم برابر پیکان، حالا خیلی زود پای مسعود شجاعی را هم روی پوست موز قرار داده است. تراکتوری‌ها هم با ۱۲‌امتیاز از ۸ بازی در مکان پنجم هستند و فاصله چندانی با منطقه خطر ندارند و لغزش، آن‌ها را، چون فصول گذشته از صدر دور خواهد کرد.

آمار‌ و‌ ارقامی از جنس یک نبرد

شهرخودرو تاکنون ۱۴ بار برابر تراکتور به میدان رفته است؛ ۱۴ نبردی که با ۵ پیروزی مشهدی‌ها، ۴ برد تبریزی‌ها و ۵ تساوی همراه بوده است. در این رقابت‌ها عنابی‌ها ۱۱ بار و تی‌تی‌ها ۱۲ بار دروازه حریف را گشودند. سنگین‌ترین شکست تراکتور برابر شهرخودرو به باخت ۳‌بر‌۱ در دوران مربیگری رضا مهاجری در مشهد برمی‌گردد و سنگین‌ترین شکست شهرخودرو هم باخت ۳‌بر‌۰ برابر تراکتور با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی است. اما نکته جالب‌تر و حائز اهمیت آنکه شهرخودرو در ۵ بازی آخر برابر تراکتور پیروز نبوده و تنها یک‌بار موفق به گشودن دروازه تیم تبریزی شده است.

از درون دروازه تا نوک حمله

سرمربی عنابی‌ها امروز برای انتخاب ۱۱ مرد میدان تبریز با تردید‌هایی رو‌به‌روست. اولین تردید رحمتی، انتخاب سنگربان برای حراست از دروازه تیمش است. شهرخودرو که این فصل تاکنون ۱۲ بار دروازه‌اش باز شده، در این پست با مشکل رو‌به‌روست. سعید جلالی‌راد و میلاد فراهانی ۲ گلر اصلی رحمتی هستند که برای قرار گرفتن درون دروازه با هم رقابتی سخت دارند. فراهانی در ۷ بازی ابتدایی ۱۰ گل خورد و عملکرد متزلزلش رحمتی را مجبور کرد تا در دیدار هفته گذشته برای اولین‌بار دست به ترکیب دروازه خود بزند و سعید جلالی‌راد را به کار بگیرد. گلر مشهدی که بعد از ۲ سال دوری از تیم شهرش دوباره پیراهن عنابی به تن کرده است.
 
البته جلالی‌راد هم در دیدار مقابل آلومینیوم اراک چندان مطمئن نشان نداد و علاوه بر دریافت ۲ گل که دست‌کم روی یکی از آن‌ها می‌توانست واکنش بهتری داشته باشد، در چند صحنه چنان متزلزل نشان داد که کم مانده بود روی اشتباهاتش دروازه شهرخودرو باز شود. البته رحمتی در خط حمله با مشکل زیادی رو‌به‌رو نیست و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی نیفتد، او با همان ترکیب قاسمی‌نژاد و مهربان تیم را روانه میدان کند.

رحمتی: عروسی به کوچه ما هم می‌آید!

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو درخصوص بازی امروز تیمش برابر تراکتور گفت: تراکتور تیم خوبی است، اما ما برنامه‌های خودمان را داریم و آنالیز خوبی از این تیم داشتیم. سیدمهدی رحمتی افزود: اگر بدبیاری نیاوریم، ان‌شاءا... ۳ امتیاز بازی را می‌گیریم. بچه‌ها هم‌قسم شده‌اند و انگیزه بالایی دارند تا به آنچه مدنظرمان است، برسند.

وی درباره قیاس شهرخودروی این فصل با یکی‌دو فصل گذشته، اظهار کرد: مشکل ما این است که هواداران شهرخودرو ما را با شهرخودروی یکی‌دو فصل قبل مقایسه می‌کنند! درحالی‌که باید قبول کنیم زمان می‌برد تا این تیم جدید به فرم ایده‌آل برسد. وی ادامه داد: ان‌شاءا... هرچه جلوتر برویم، شرایط بهتر می‌‎شود و به‌قول معروف، ما هم توپ‌هایمان گل می‌شود و عروسی به کوچه ما هم می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->